Zastanów się, porozmawiaj z mężem a najlepiej zapytaj babci (ona prawdopodonie nie widziała wnusi parę dni i będzie wiedziała najlepiej) czy uległ zmianie odcień skóry dziecka, tzn. czy po zabiegu Hania nie zrobiła się bardziej blada i czy nie bladła systematycznie baraz bardziej. Jeśli tak to mogło być to wynikiem nasilenia anemii, dużej utraty krwi, bądź istniejących już trudności z oddychaniem.
Pewnie nie zwróciłaś uwagi, ale może jednak. Jak pracowała klatka piersiowa dziecka, na golaska, tzn. czy ruszała się szybko i płytko (trudności oddechowe) czy powoli i regularnie (prawidłowo), czy widoczne było "wciąganie pod żebra", tzn. wygląda to tak jakby na końcu żeber skóra się zapadała w mały dołek (były trudności oddechowe i coś w płucach).
Jak wyglądało dziecko, po zwiezieniu z bloku operacyjnego na salę pooperacyjną, czy było podłączone na n-CPPAP lub CPPAP. Jeśli był problem z prawidłowym oddechem (spadek saturacji) dziecko trafiło na pooperacyjną z rurką nosowo-gardłową, tzw. "noskiem" (zielona rurka wepchnięta do jednej z dziurek nosa aż do krtani, mogła podraźnić krtań, i spowodować chrapolenie i krwawienie). Z tym dziecko było podłączone do tlenu i powinien być pulsoksymetr. Przypomnij sobie cyferki na monitorze. Pielęgniarki zaniżają alarm do saturacji nawet 70 aby nie słuchać wycia. Norma - chwilowe spadki do 90-95, ale nie stały pomiar. Pewnie nie zwróciłaś uwagi, ale może jednak - jeśli był podłączony tlen to na jakim poziomie. W jakich okolicznościach i kto odpioł nosek i wyjoł rurkę. Kiedy odłączono pulsoksymetr.
W wynikach sekcji powinnaś mieć, o ile zostało zlecone, badanie histopatologiczne mózgu. Jeśli było to jakie były zmiany w mózgu - czy oprócz niedotlenienia w wyniku uduszenia były tak wcześniejsze zmiany, tzw. istniejące ogniska zapalne, mogące świadczyć o jakimś niewielkim niedotlenieniu wcześniejszym, powstałym np. przy intubacji.
Jak wyjaśniono ci problemy z intubacją? Często rurkę pcha się na siłę. buleczka
Mama Tomcia (22.06.2007 - 14.02.2008) http://tomuskaczorowski.pamietajmy.com.pl
|